آیا از شیوه ی اجاره وثیقه ملکی و قوانین مربوط به آن اطلاع دارید؟  برای یافتن پاسخ سوالات خود در این باره با ما همراه باشید.

کاربران گرامی امروز با بررسی موضوع اجاره وثیقه ملکی  و هر آنچه که به این موضوع مرتبط می شود با شما همراه هستیم.

قبل از بررسی سوال های شما در ارتباط با قیمت اجاره وثیقه ملکی، اجاره وثیقه و … بهتر است به برر سی کلی موضوع اجاره وثیقه ملکی بپردازیم.

اجاره وثیقه ملکی

اجاره  وثیقه ملکی با چه اهدافی انجام می شود؟

افرادی بسیاری وجود داردند که در برخودر با مشکل های مختلفی برای تهیه ی وثیقه ملکی جهت لغو قرار بازداشت و … با مشکل های فراوانی رو به رو می شوند. عدم دسترسی افراد مختلف به وثیقه ملکی برای زندانی و … به یکی از مشکلات بزرگ برای قوه ی قضایی تبدیل شده است.

 از گذشته های دور تا به حال بازداشت  یک فرد و گذراندن اوقات  در زندان جلوه ی مطلوبی  برای فرد و خانواده ی او نداشته است. امروزه افراد می توانند برای تامین وثیقه ی مورد نیاز از روش اجاره  وثیقه ملکی  استفاده کنند. یکی از مهم ترین نکاتی که در ارتباط با اجاره وثیقه ملکی باید مورد توجه عموم مردم  نیازمند به وثقه ملکی قرار بگیرد این است که  برای رهایی پیدا کردن خود و یا اعضای خانواده ی خود از هر حوزه  ای وثیقه اجاره نکنند.

  در صورتی که از قانونی بودن  حوزه ای که وثیقه اجاره می دهد  و همچنین از نیت آن ها اعتماد لازم را کسب کردند  اقدام به درسافت وثیقه کنند در  اما اگر بدون اعتماد و در مکان های مثال خیابان و … این معامله انجام شود امکان به وجود آمدن مشکلات بزرگ تری برای فردی که سند اجاره گرفته است وجود دارد.

شرایط اجاره وثیقه ملکی چیست؟

با توجه به این که افراد در شرایط سختی به دنبال سندهای اجاره ای می گردند، برای رهایی از آن شرایط  نباید به هر حوزه ای اطمینان کنند. اجاره ی سند به عنوان وثیقه نیز همانند فعالیت های قانونی دیگری نیاز به یکسری شرایط  و ضوابط خاص دارد که در ادامه با مهم ترین این شرایط آشنا خواهیم شد.

شرایطی را در نظر  بگیرید که یک فرد به هر دلیلی به دادسرا احضار می شود و در نتیجه ی این احضار به دادسرا و بازرسی پرونده ی مورد نظر توسط بازپرس، به فرد اجازه ی قرار دهی یک وثیقه با ارزش کاملا مشخص داده می شود.  البته اجازه ی قرار دهی وثیقه به فرد متهم  نیز با تشخیص بازپرس پرونده صادر می شود.  در صورتی که فرد وثیقه ی مورد نظر را نداشته باشد می تواند از  روش اجاره ی آن استفاده کند.

جایگاه اجاره وثیقه ملکی در قانون مجازات اسلامی چیست؟

 بسیاری از افراد  در ارتباط با سند اجاره ای با این سوال رو به رو می شوند که آیا گرفتن وثیقه به صورت  اجاره عملکردی قانونی است یا خیر؟

خب در ارتباط با پاسخ این سوال باید بگوییم هیچ  ماده و قانونی این عملکرد را منع نکرده است. به علاوه  طبق  ماده ۲۶۵ قانون مدنی  هر شخصی که مالی به کسی بدهد می تواند وجهی را در ازای آن دریافت کند و هیچ مانعی ندارد. علاوه بر موارد گفته شده اجاره دادن سند به افرادی که به وثیقه نیازمند می باشند یک امر نیک و خداپسندانه می باشد. اگر فردی که اقدام به اجاره وثیقه  می کند، نیتی خیرخواهانه داشته باشد و درصدد فراری دادن متهم نباشد، هیچ گونه جرمی را مترکب نمی شود.

آیا مراجعه به شرکت اجاره وثیقه ملکی و گرفتن سند اجاره ای عملی قانونی است؟

با توجه به این که در هیچ قانونی در مجموعه قوانین اسلامی و مجازات آن منعی برای اجاره گرفتن سند  وجود ندارد،  این عمل با هدف کمک به متهم انجام می شود و هیچ ایرادی ندارد و جرم محسوب نمی شود. به همین دلیل هیچ کدام از کسب و کارهایی که به اجاره ی وثیقه ملکی و … مربوط می شود فعلا جرم محسوب نمی شوند زیرا  در نهایت خانواده ی فرد متهم در صورت نداشتن وثیقه مجبور به مراجعه کردن به حوزه ها و دفاتری می شوند که در زمینه ی اجاره ی سند فعالیت دارند.

یکی دیگر از مهم ترین نکاتی که در این زمینه باید مورد توجه قرار گرفته شود مکان دریافت اجاره ی وثیقه می باشد شراطی را در نظر بیگرید که خانواده ی یک متهم جهت گرفتن سند اجاره ای، معامه ای را در خیابان و یا کنار دادگستری انجام دهند و سند گرفته شده شرایط لازم را نداشته باشد. در چنین شرایطی از بین رفتن هزینه ی اجاره وثیقه ملکی فرد نیازمند سند هیچ شخصی پاسخ گو نخواهد بود.  جهت تهیه وثیقه ملکی بهتر است به مکان های معتبر مراجعه کرده و از  معاملات در خیابان و … خودداری  کنید.

اجاره وثیقه ملکی

 

جهت دریافت سند اجاره ای چه تضامینی نیاز است؟

ضمانت های مورد نیاز جهت اجاره وثیقه ملکی باید به گونه ای باشد که صاحب سند هیچ گونه نگرانی از  بابت سپردن سند خود نداشته باشد تا در صوررت مجرم شناخته شدن متهم و یا فرار او به راحتی بتواند  به مراجع قضایی مراجعه کرده و درصدد دریافت سند خود فعالیتی قانونی داشته باشد.

 امری  بسیار روشن است که در صورتی که زندانی خود را  به دادگاه معرفی نکرده و یا فرار کند  طبق قانون ۲۳۰  سند مورد نظر توسط قانون ضبط خواهد شد.از مهم ترین ویژگی های  اجاره ی وثیقه ملکی این است که یک متهم و خانوادی او   از آزادی  شادمان شده و همچنین صاحب سند نیز با دریافت هزینه اجاره وثقیه ملکی مورد نظر، می تواند یک قدم کوچکی در زمینه ی رفع مشکلات زندگی خود بردارد.

آیا مراجعه به شرکت اجاره وثیقه ملکی و گرفتن سند اجاره ای عملی قانونی است؟

خب یک امر واضح و روشنی است که برای انجام  دادن هر معامله ای  نکات مهم و حائز اهمیت بسیاری وجود دارد که از مهم ترین  این نکات می توان به جایگاه و شخصیت حرفه ای فرد مورد نظر، میزان اعتبار او در اجتماع و در زمینه ی فعالیت کاری و … اشاره کرد.  بنابراین عقل سلیم به هر فردی عدم دریافت سند اجاره ای و انجام معامله را از دلال های خیابانی را گوشزد می کند.

برای اطمینان حاصل کردن از صحت عملکرد دریافت اجازه و  همچنین داشتن اعتماد کامل از فرد صاحب سند بهتر است به دفاتر رسمی  مراجعه شده و  از افرادی کمک گرفته شود که  دارای چندین سال سابقه فعالیت در این زمینه را دارند.  با توجه به تجربه ی افراد مختلف بهتر است چنین معاملاتی در یک مکان معتبر و مشخص انجام شود  تا در صورتی انجام نشدن روند صحیح کار به راحتی توانایی ب